تنمية الموارد البشرية
Volume 16, Numéro 4, Pages 822-834
2021-12-27

Promoting Psychological Well-being Through School Environment

Authors : Khouri Nesrine .

Abstract

This research paper deals with the issue of promoting psychological well-being through school intervention .It highlights the importance of promoting psychological well-being in the field of mental health of the pupils and trying to provide a vision of some models of its promotion, which states that school interventions based on positive feelings, can reduce psychological distress. Psychological well-being plays a preventive role as suggested by Ryff and Singer in several studies. It also represents positive psychological functioning and achieves the potential of the individual. It is necessary to direct school interventions to promote psychological wellbeing in the pupil to improve his mental health and increase his ability to resilience, endurance, and coping with mental disorders likely to be exposed to achieve his talents and abilities. تتناول هذه الورقة البحثية موضوع تعزيز الرفاه النفسي من خلال التدخل المدرسي. ويسلط الضوء على أهمية تعزيز الرفاه النفسي في مجال الصحة النفسية للتلاميذ ومحاولة تقديم رؤية لبعض نماذج تعزيزه، والتي تنص على أن التدخلات المدرسية القائمة على المشاعر الإيجابية، يمكن أن تقلل من الضغط النفسي. يلعب الرفاه النفسي دورًا وقائيًا كما اقترحه Singer& Ryff في العديد من الدراسات. كما أنه يمثل الأداء النفسي الإيجابي ويحقق إمكانات الفرد. من الضروري توجيه التدخلات المدرسية لتعزيزه لدى التلميذ بهدف تحسين صحته العقلية وزيادة قدرته على الصمود والتحمل والتعامل مع الاضطرابات النفسية التي يحتمل تعرضها لتحقيق مواهبه وقدراته.

Keywords

Psychological well-being, promoting, school environment