تنمية الموارد البشرية
Volume 16, Numéro 4, Pages 775-800
2021-12-27

Business Professionals’ Communicative Needs At El Eulma Business District: An Evidence-based Verdict

Authors : Fouzia Rouaghe .

Abstract

This study investigates the English language needs of business professionals at El Eulma business district. In the pursuit of our aim, the research is based upon a hypothesis that the basic aim behind learning English is for business sake, and thus English for social reasons is eliminated. The hypothesis was tested after having obtained the research findings. Primary data were collected through questionnaire survey and interview protocol so as to point out the motives of business people in learning English through rating the importance of business- and general English. Research findings revealed that there is no significance difference between the two samples means, i.e. business English is not more important than general English. The study suggests recommendations to a specific course. The recommendations aim at equipping the learners with essential English needed either in work place or in social settings. تبحث هذه الدراسة في احتياجات اللغة الإنجليزية لمتخصصي الأعمال بالعلمة. في سعينا لتحقيق هدفنا ، يستند البحث إلى فرضية مفادها أن الهدف الأساسي وراء تعلم اللغة الإنجليزية هو من أجل الأعمال التجارية فقط ، وبالتالي يتم استبعاد الأسباب اجتماعية كهدف لتعلم اللغة الإنجليزية. تم اختبار الفرضية بعد الحصول على نتائج البحث. تم جمع البيانات الأولية من خلال مسح الاستبيان والمقابلة وذلك للإشارة إلى دوافع رجال الأعمال في تعلم اللغة الإنجليزية من خلال تصنيف أهمية الإنجليزية الأعمال و الإنجليزية العامة. أسفرت نتائج البحث أنه لا يوجد اختلاف في الدلالة بين العيينتين، أي أن اللغة الإنجليزية العامة لا تقل أهمية عن اللغة الإنجليزية للأعمال. تقترح الدراسة توصيات لمنهج اللغة الإنجليزية للأعمال. تهدف التوصيات إلى تزويد المتعلمين باللغة الإنجليزية الأساسية اللازمة إما في مكان العمل أو في المحيط الاجتماعي.

Keywords

English for specific purposes ; Business English ; , English for social survival ; course design ; الانجليزية لميادين خاصة ; انجليزية الاعمال ; تصميم المنهج