Revue des Economies financières bancaires et de management
Volume 10, Numéro 2, Pages 773-788
2021-12-12

Media Economics In Algeria: Review And Analysis

Authors : Selka Asma .

Abstract

Abstract: media economics is considered the cornerstone of preparing the needed and necessary environment for a successful economic movement in society. Inasmuch as it provides data and information for individuals, organizations and experts, whether for investment projects or for the different economics subjects. The economic media system in Algeria suffers from a set of difficulties and problems, among which are the problems facing macroeconomic analysis as, a major source of economic information, the Problems facing the National Office of Statistics, as well as the problems related to politics ... These difficulties can be overcome through a number of Sources of economic information, reducing bureaucracy and promoting an economic media culture. الملخص: يعتبر الاعلام الاقتصادي حجر الزاوية في تهيئة الأجواء اللازمة و الضرورية للحركة الإقتصادية الناجحة، و ذلك من خلال توفيره للبيانات و المعلومات للأفراد و المؤسسات المتخصصين، سواءا من أجل الاستثمار أو من أجل المجالات الاقتصادية الأخرى. تعاني منظومة الاعلام الاقتصادي في الجزائر من مجموعة من الصعوبات و المشاكل، من بينها المشاكل التي تواجه التحليل الاقتصادي الكلي باعتباره مصدرا رئيسيا للمعلومة الاقتصادية، و المشاكل التي تواجه الديوان الوطني للإحصاء، و كذلك المشاكل المرتبطة بالسياسة...هذه الصعوبات يمكن تجاوزها من خلال تعديد مصادر المعلومة الاقتصادية، التقليل من البيروقراطية و الترويج لثقافة إعلامية اقتصادية....

Keywords

National Accounts ; Media Economic ; Statistical Methods ; Information ; Macroeconomic Data