مجلة الجامع في الدراسات النفسية والعلوم التربوية
Volume 6, Numéro 2, Pages 1338-1356
2021-09-20

Integrating “connecting Classrooms” As A Tool For British Council Cultural Policy In Ghana

Authors : Beladjouz Amel . Gasmi Mustapha .

Abstract

This paper centers on the British Council`s cultural policy through English language teaching and its impact in the Ghanaian schools through the International Schools Partnerships Programmes between the UK and Ghana. This paper aims to shed light on the influence of the British language and culture with the implementation of the British Council Connecting Classrooms Programme in the Ghanaian schools. To conduct this research, we relied on different case studies, investigations, and statistics for a clear understanding of the implementation and effectiveness of the “Connecting Classrooms Programme” in Ghana. The findings of this study determined that there is an ongoing influence of the British Council`s cultural policy through the application of the “Connecting Classrooms” Programme in which English is used and considered as one of the core points of the project. Thus, English language teaching in this programme is used to enhance Ghanaian students` English language performance and support the intercultural dialogue through cultural activities with their partners in UK schools. Cet article est dédié à l’étude de la politique culturelle du British Council à propos de l'enseignement de la langue anglaise et son impact dans les écoles ghanéennes, à travers les programmes de partenariats internationaux entre le Royaume-Uni et le Ghana. Cet article vise à mettre en lumière l'influence de la langue et de la culture britanniques avec la mise en œuvre du programme Connecting Classrooms du British Council dans les écoles ghanéennes. Pour mener cette recherche, nous nous sommes appuyés sur différentes études de cas, enquêtes et statistiques pour une compréhension claire de la mise en œuvre et de l'efficacité du «Programme de classes connectées» au Ghana. Les résultats de cette étude ont déterminé qu'il existe une influence continue de la politique culturelle du British Council à travers l'application du programme «Connecting Classrooms» dans lequel l'anglais est utilisé et considéré comme l'un des points centraux du projet. Ainsi, l'enseignement de la langue anglaise dans ce programme est utilisé pour améliorer les performances en langue anglaise des élèves ghanéens et soutenir le dialogue interculturel à travers des activités culturelles avec leurs partenaires dans les écoles britanniques تهتم هذه الورقة البحثية بالسياسة الثقافية للمجلس الثقافي البريطاني من خلال تدريس اللغة الإنجليزية وتأثيرها في مدارس غانا من خلال برامج شراكات المدارس الدولية بين المملكة المتحدة وغانا من خلال تسليط الضوء على تأثير اللغة والثقافة البريطانية في تنفيذ برنامج "توصيل الفصول" بالمجلس الثقافي البريطاني في المدارس الغانية و لتحقيق ذلك ، اعتمدنا على دراسات سابقة في هذا المجال والتحقيقات والإحصاءات المتعلقة بهذا الجانب لفهم أوضح لتنفيذ وفعالية هذا البرنامج المطبق في غانا. حيث تبين في هذه الدراسة وجود تأثير مستمر للسياسة الثقافية للمجلس الثقافي البريطاني من خلال تطبيق برنامج "توصيل الفصول الدراسية" الذي تستخدم فيه اللغة الإنجليزية التي تعتبر واحدة من النقاط الأساسية للمشروع. وعليه ، يتم استخدام تدريس اللغة الإنجليزية في هذا البرنامج لتعزيز أداء اللغة الإنجليزية للطلاب الغانيين ودعم الحوار بين الثقافات من خلال الأنشطة الثقافية مع شركائهم في مدارس المملكة المتحدة

Keywords

Keywords: British Council- Connecting Classrooms- cultural policy- English Language Teaching- Ghana- international partnerships. ; Mots-clés: British Council- langue anglaise- le Ghana- Connecting Classrooms. الكلمات المفتاحية: المجلس الثقافي البريطاني- برنامج "توصيل الفصول الدراسية"- غانا- تدريس اللغة الانجليزية.