مجلة روافد للدراسات والابحاث في علوم الرياضة
Volume 1, Numéro 2, Pages 23-46
2021-09-30
الكاتب : صلاح الدين جلال . خالد مريشيش .
تناولت هذه الدراسة موضوع المنصات التعلیمیةالرقمیة نظرا لأهميته البالغة في توفير بيئة تعليمية مناسبة وكان هدف الدراسة الكشف على انماط استخدم طلبة الاعلام الرياضي السمعي بصري للمنصات التعليمية الرقمیةموودل"Moodle "والاشباعاتالتعليمية المتحققة منها ،وذلك بطرح التساؤل الرئيسي الأتي: مامدى إستخدام الطلبة الجامعين للمنصات التعليمية الرقمیةموودل"Moodle "والإشباعات المحققة منها ؟ وللإجابة على هذه التساؤلات إعتمد على المنهج الوصفي طبق على عينة من طلبة قسم الاعلام والاتصال الریاضي،وبعد اجراء الدراسة الميدانية توصلنا إلى مجموعةمن النتائج تمثلت أهمها فيما تي: -يجد المبحوثين متعة وأريحية في إستخدام منصات التعليمية الرقمیةموودل"Moodle "وذلك لإستمتاع والتفاعل مع المواد التعليمية المطروحة - لا تزال صعوبات تكنولوجية تحول دون الاستخدام الامثل لهذه المنصة ،كما ان نقص التحكم في هذه التكنولوجيات يحول دون التفاعل الامثل مع كل الميزات التعليمية التي توفرها كلمات مفتاحية: المنصات الرقمية.، العملية البيداغوجية This study dealt with the issue of digital educational platforms due to its great importance in providing an appropriate educational environment. The study aimed to reveal the patterns of use of the media and communication students of the digital educational platforms “Moodle” and the educational gratifications achieved from them, by asking the following main question: To what extent do university students use the platforms? Digital educational Moodle and the gratifications achieved from it? To answer these questions, the descriptive approach was applied to a sample of students from the Department of Media and Sports Communication, and after conducting the field study, we reached a set of results, the most important of which were as follows: The respondents find it fun and comfortable to use Moodle digital educational platforms in order to enjoy and interact with the educational materials presented. - Technological difficulties still prevent the optimal use of this platform, and the lack of control over these technologies prevents optimal interaction with all the educational features it provides.
المنصات الرقمية.، العملية البيداغوجية
سعدي رندة
.
قاشي خالد
.
pages 1161-1175.
اسعيداني سلامي
.
القحطاني علي عبد الله علي آل زهير
.
ص 141-151.