مجلة الإقتصاد الجديد
Volume 12, Numéro 3, Pages 20-38
2021-08-02

المسؤولية الاجتماعية ودورها في تحقيق رضا الزبائن في ظل جائحة كوفيد-19 - دراسة ميدانية لعينة من زبائن شركة موبيليس مدينة البليدة - Social Responsibility And Its Role In Achieving Customer Satisfaction In Within A Covid-19 Pandemic - A Field Study Of A Sample Of Mobilis Customers In Blida -

الكاتب : بسطامي فتحي . شرقي مهدي .

الملخص

تهدف هذه الدراسة الى معرفة مدى مساهمة المسؤولية الاجتماعية في تحقيق رضا زبائن شركة موبيليس مدينة البليدة خلال جائحة كوفيد-19، من خلال توزيع استبيانات على عينة من العملاء. تم التوصل إلى وجود دور وأثر ايجابي للمسؤولية الاجتماعية في تحقيق رضا الزبائن، و تسجيل مستوى مرتفع للمسؤولية الاجتماعية لدى الشركة و مستوى متوسط من رضا الزبائن. This study aims to find out the extent of the social responsibility contribution to achieving the satisfaction of Mobilis customers in the city of Blida during the Covid-19 pandemic, by distributing questionnaires to a sample of customers. It was found that there is a positive role and impact of social responsibility in achieving customer satisfaction, and a high level of social responsibility for the company and a medium level of customer satisfaction have been recorded.

الكلمات المفتاحية

المسؤولية الاجتماعية، رضا الزبائن، كوفيد-19، موبيليس. ; Social responsibility, Customers satisfaction, Covid-19, Mobilis.