مجلة علوم اللغة العربية وآدابها
Volume 13, Numéro 2, Pages 511-530

Exploring Cohesion In Students’ Essay Writing Production:the Case Of Third Year English Foreign Language Students At Mohamed Lamine Debaghine Setif 2 University, Algeria

Authors : Ait Aissa Mouloud . Chami Wahid Hamza Mohamed .

Abstract

The current study investigates cohesion in students’ essay writing. It aims at finding out students’ awareness about the use of cohesion devices in essay writing production. The study mainly used quantitative and qualitative methods through a questionnaire with 50 third year English foreign language students at Setif 2 university. The results revealed that students are aware of the use of cohesion in EFL essay writing. Moreover, they encounter difficulties in using synonyms, antonyms, conjunctions, references, and lexical cohesion. The study ends with some pedagogical implications and recommendations for allocating more efforts to the integration of cohesion devices in essay production. تتناول الدراسة الحالية التماسك في إنتاج الطلاب الكتابي للمقالات مع طلاب السنة الثالثة للغة الإنجليزية الأجنبية في جامعة سطيف 2.و تهدف إلى معرفة وعي الطلاب حول استخدام ادوات التماسك في الإنتاج الكتابي. و قد استخدمت الدراسة الأساليب الكمية والنوعية من خلال استبيان مع 50 طالب في السنة الثالثة للغة الإنجليزية. أظهرت النتائج أن الطلاب غير مدركين لاستخدام التماسك في كتابة مقالات باللغة الإنجليزية. علاوة على ذلك ، فهم يواجهون صعوبات في استخدام المرادفات والمتضادات والتماسك المعجمي. تنتهي الدراسة ببعض التوصيات المفيدة التي تحث الطلبة على مزيد من الممارسة التي سيتم تخصيصها لدمج أجهزة التماسك في إنتاجات كتابة المقالات الخاصة بهم.

Keywords

Writing Production ; Essay Writing ; Cohesion ; Cohesion Devices ; Students' Awareness