مجلة حقول معرفية
Volume 2, Numéro 2, Pages 154-164

-sports Marketing –conceptual Approach

Authors : Zerkout Sarra .

Abstract

Abstract: This study aimed to identify the concept of sports marketing and due to the importance played by the latter in contributing to the formation of revenues of sports teams and clubs and this in light of the recent trends witnessed by marketing in this field, has been adopted descriptive analytical approach by addressing the various scientific references related to the subject of study And then an analysis of the recent trends of marketing, where it was concluded that sports marketing is increasing little by little to include the various issues posed by sports in the world. ملخص: هدفت هذه الدراسة إلى التعرف على مفهوم التسويق الرياضي، من منطلق الأهمية التي يلعبها في المساهمة في تكوين عائدات الفرق والأندية الرياضية، وهذا في ضوء الاتجاهات الحديثة التي يشهدها التسويق في هذا المجال، أين تم اعتماد المنهج الوصفي التحليلي من خلال تناول المراجع العلمية المختلفة المتعلقة بموضوع الدراسة ثم تحليل الاتجاهات الحديثة للتسويق وعلاقاتها بمختلف القضايا في مختلف المجالات، وقد تم التوصل إلى أن التسويق الرياضي يتزايد شيئًا فشيئًا ليشمل مختلف القضايا التي تطرحها الرياضة في العالم.

Keywords

Keywords: Sports; Sports Marketing; Sports marketing mix.. ; الكلمات المفتاحية: الرياضة؛ التسويق الرياضي؛ المزيج التسويقي الرياضي.