المحترف
Volume 8, Numéro 3, Pages 347-365
2021-09-12

اسهامات التفاعلات اللفظية لأستاذ التربية البدنية والرياضية في تحسين وتدعيم مراحل الوثب الطويل

الكاتب : قزقوز محمد . بن سميشة العيد .

الملخص

هدفت الدراسة التعرف الى اسهامات التفاعلات اللفظية لأستاذ التربية البدنية والرياضية في تحسين وتدعيم مراحل الوثب الطويل لدى تلاميذ المرحلة الثانوية بولاية تيارت، وأظهرت نتائج الدراسة وجود علاقة ارتباطية موجبة قوية في أغلب التفاعلات اللفظية المباشر للأساتذة وألفاظهم الخاصة بتحسين وتدعيم مراحل الوثب الطويل لدى التلاميذ عدا (سلوك الأستاذ العدائي، نوع التلاميذ أو طبيعتهم، وتفاعله اللفظي). ABSTRACT The study aimed to identify the contributions of the verbal interactions of a professor of physical education and sports in improving and strengthening the stages of the long jump among high school students in the state of Tiaret, and the results of the study showed a strong positive correlation in most of the direct verbal interactions of the two professors and their expressions of improving and strengthening the stages of the long jump among students except (Hostile teacher's behavior, type or nature of students, and verbal interaction). Keywords: 1- Professor. 2- Physical education and sports. 3- Verbal interactions. 4- The long jump.

الكلمات المفتاحية

1-الأستاذ. 2-التربية البدنية والرياضية. 3- التفاعلات اللفظية. 4- الوثب الطويل.