Aleph
Volume 8, Numéro 2, Pages 241-261
2021-06-05

Efl Students’ Attitudes Towards E-learning And Assessment Of Critical Thinking Skills

Authors : Sabri Fatma . Benmostefa Nawal .

Abstract

This paper, in its preliminary attempt, establishes a general perception in higher education that critical thinking as a matter has a good deal to contribute to the study of English as a foreign language. It tries to confirm the fact that however critical thinking-integrated foreign language teaching holds an important place in foreign language education; it is still neglected within the Department of English. Thanks to this paper you will come to know more about a very critical issue which is critical thinking that is earning much credit in education, nowadays, especially with the current ever-changing world. This study aimed at investigating English as a Foreign Language (EFL) learners’ attitudes towards the implementation of an eportfolio assessment in order to improve English language assessment and testing. To address all these issues, a quantitative approach was adopted. In relevance to this research approach, a case study design was selected. Thus, this present research attempts to explore the nature of teaching critical thinking through eportfolio in the Department of English in one of the Algerian Universities (Tlemcen University - ABOU BEKR BELKAID). تضع هذه الورقة، في محاولتها الأولية، تصورًا عامًا حول التعليم العالي بأن التفكير الناقد مسألة ذات أهمية كبيرة للمساهمة في دراسة اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية. تحاول هذه الدراسة تأكيد حقيقة أن تعليم اللغات الأجنبية بإدماج التفكير النقدي رغم احتلاله مكانًا مهمًا في تعليم اللغة الأجنبية؛ لا يزال مهملاً داخل قسم اللغة الإنجليزية. بالإضافة إلى ذلك فإن في الوقت الحاضر، لا سيما مع العالم المتغير باستمرار يعد التعرف على المزيد حول هذه القضية الحرجة للغاية وهي التفكير الناقد بالارتكاز على التعليم الإلكتروني ضرورة ملحة، خاصة في ما يخص التعليم الجامعي و هذا ما تهدف إليه هذه الورقة. و بهذا الصدد فإن هذا البحث كان قائما على دراسة مواقف متعلمي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية (EFL) تجاه تنفيذ تعليم و تقييم الحافظة الإلكترونية من أجل تحسين تقييم واختبار اللغة الإنجليزية. لمعالجة كل هذه القضايا، تم اعتماد نهج كمي. فيما يتعلق بهذا النهج البحثي، تم اختيار تصميم دراسة الحالة. وهكذا، يحاول هذا البحث الحالي استكشاف طبيعة تدريس التفكير الناقد من خلال محفظة إلكترونية في قسم اللغة الإنجليزية في إحدى الجامعات الجزائرية (جامعة تلمسان - أبو بكر بلقايد(.

Keywords

critical thinking ; elearning ; eportfolio ; EFL ; aseesment