Aleph
Volume 8, Numéro 2, Pages 131-146
2021-06-05

An Analysis Of The Aspects Of Interaction In Algerian Efl Classrooms

Authors : Gouider Ilyes . Ameziane Hamid .

Abstract

The current paper presents descriptive summaries of classroom interaction ratio analysis obtained through the implementation of foreign language interaction system (FLint). It aims to identify the ratio distribution of different aspects of teacher-student talk in order to understand the nature of interaction that takes place in EFL classrooms. This study represents a descriptive research that analyses data systematically based on the observation of four EFL lessons in two Algerian universities. The main findings revealed that the proportion of teachers’ talk occupied more than two thirds of classrooms’ time and that most of teachers exerted a direct influence during interaction. Nonetheless, the study revealed that teachers provided a supportive socio-emotional climate during the conduction of EFL lessons. l'article actuel présente des résumés descriptifs de l'analyse du rapport d'interaction en classe, obtenue grâce à la mise en œuvre du système d'interaction en langue étrangère (FLint). Il vise à identifier la distribution des ratios des différents aspects du discours enseignant-étudiant afin de comprendre la nature de l'interaction qui a lieu dans les classes EFL. Cette étude représente une recherche descriptive qui analyse systématiquement les données à partir de l'observation de quatre cours d'EFL dans deux universités algériennes. Les principales conclusions ont révélé que la proportion de discours des enseignants occupait plus des deux tiers du temps des classes et que la plupart des enseignants exerçaient une influence directe lors de l’interaction. Néanmoins, l'étude a révélé que les enseignants fournissaient un climat socio-émotionnel favorable pendant la conduite des cours d'EFL. تقدم الدراسة الحالية ملخصات وصفية لتحليل نسبة التفاعل الصفي التي تم الحصول عليها من خلال تطبيق نظام تفاعل اللغة الأجنبية (فلينت). انها تهدف إلى تحديد التوزيع النسبي لجوانب مختلفة من حديث الأستاذ والطالب من أجل فهم طبيعة التفاعل الذي يحدث في فصول اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية. تمثل الدراسة بحثًا وصفيًا يحلل البيانات منهجيا بناءًا على ملاحظة أربعة دروس في اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية في جامعتين جزائريتين. أظهرت النتائج الرئيسية أن نسبة حديث الأساتذة شغلت أكثر من ثلثي وقت الفصول الدراسية وأن أغلب الأساتذة مارسوا تأثيرًا مباشرًا أثناء التفاعل. مع ذلك ، كشفت الدراسة أن الأساتذة وفروا مناخا اجتماعيا-عاطفيا داعما أثناء تقديم دروس اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية.

Keywords

classroom interaction ; foreign language interaction system ; teacher-student talk ; direct influence ; socio-emotional climate