دراسات اقتصادية
Volume 15, Numéro 2, Pages 300-317
2021-08-01

دور الفايسبوك في التسويق السياحي دراسة تحليلية إحصائية

الكاتب : جرعاوي سميرة . بن عبيد فريد .

الملخص

هدفت هذه الدراسة إلى إبراز دور الفايسبوك في التسويق السياحي، كأداة تسويقية جديدة استغلت للتعريف بالسياحة ونشر هذه الثقافة من خلال تداول المعلومات عن هذه المناطق السياحية ،ليصبح كل زائر لهذه المواقع سائحا محتملا ،ولقياس العلاقة بين متغيرات الدراسة تم إطلاق استبيان إلكتروني على عينة من الوكالات السياحية التي اتجهت للتسويق لخدماتها عبر الفايسبوك كأسلوب فعال في زيادة نسبة زبائنها ,واكدت نتائج الدراسة على وجود دور إيجابي قوي للفايسبوك في التسويق السياحي وتنشيط السياحة في الجزائر. This study aimed to highlight the role of Facebook in tourism marketing, as a new marketing tool that was used to introduce tourism and spread this culture through the circulation of information about these tourist areas, so that each visitor to these sites becomes a potential tourist, and to measure the relationship between the study variables, an electronic questionnaire was launched on a sample of agencies The tourism sector, which tended to market its services through Facebook as an effective method in increasing the percentage of its customers, and the results of the study confirmed the existence of a strong positive role for Facebook in marketing and revitalizing tourism in Algeria.

الكلمات المفتاحية

 الفايسبوك ;  التسويق السياحي ;  التسويق ;