التدوين
Volume 13, Numéro 1, Pages 271-286
2021-08-01

مفهوم الذات الأكاديمي لدى طلبة الماستر علوم تربية بجامعة المسيلة

الكاتب : بوضياف نوال .

الملخص

هدفت الدراسة الحالية التعرف على مستوى مفهوم الذات الأكاديمي لدى طلبة الماستر علوم تربية بجامعة المسيلة وأثر المتغيرات الديمغرافية في ذلك . و توصلت الدراسة إلى : مستوى مفهوم الذات الأكاديمي لدى أفراد العينة كان منخفضا، وكذا عدم وجود فروق ذات دلالة إحصائية في مستوى مفهوم الذات الأكاديمي لدى طلبة الماستر تخصص علوم تربية بجامعة المسيلة تعزى لمتغيري: الجنس، المستوى الدراسي. The current study aimed to identify the level of academic self-concept among master's students in educational sciences at The University of Misla and the impact of demographic variables in this,. The study found: The level of academic self-concept among the members of the sample was low ,As well also showed that there are no statistically significant differences in the level of academic self-concept among master students specializing in educational sciences at The University of Misla due to the change of: sex, academic level. Keywords: Academic Self Concept; Master's Education Science students; Misla University

الكلمات المفتاحية

مفه ; م الذات - طلبة ماستر عل ; م تربية - جامعة المسيلة