مجلة البشائر الاقتصادية
Volume 7, Numéro 2, Pages 849-864
2021-08-01

The Relationship Of Applying Electronic Payment Systems To Improving Banks Services Quality’s In Commercial Banks From The Viewpoint Of Bank’s Employees - A Study Of Commercial Banks Sample In Algeria -

Authors : Benlakehal Mohamed Amine .

Abstract

Abstract : This study aimed to identify the The relationship of Applying Electronic Payment Systems to Improving the of banks services quality’s in Algeria from the viewpoint of bank’s employees. The researcher used the descriptive analytical method. A random sample of employees in banks was selected and a total of 45 responses were obtained with a recovery rate 75% for the questionnaire of the employees. Findings indicated that the Spearman correlation coefficient found to be low and negative, indicating a weak and inverse relationship between applying electronic payment systems and banks services quality’s in Algeria from the viewpoint of bank’s employees. الملخص: هدفت هذه الدراسة إلى التعرف على علاقة تطبيق أنظمة الدفع الإلكترونية بتحسين جودة خدمات البنوك في الجزائر من وجهة نظر موظفيها. استخدم الباحث المنهج الوصفي التحليلي. تم اختيار عينة ميسرة من الموظفين في البنوك العاملة بالجزائر وتم الحصول على 45 إجابة بمعدل استرداد 75٪ لاستبيان الموظفين. أشارت نتائج الدراسة إلى أن معامل ارتباط سبيرمان وجد أنه منخفض وسالب، مما يشير إلى وجود علاقة ضعيفة وعكسية بين تطبيق أنظمة الدفع الإلكترونية وجودة خدمات البنوك في الجزائر من وجهة نظر موظفي البنك.

Keywords

Electronic Payment Systems ; Quality ; Banking Services ; Algerian Banks ; أنظمة الدفع الإلكتروني ; الجودة ; الخدمات المصرفية ; البنوك الجزائرية