معارف
Volume 16, Numéro 1, Pages 897-912
2021-06-30

أهمية الاعلام الرياضي المرئي في نشر الثقافة الرياضية لدى النساء

الكاتب : مريشيش خالد . جلال صلاح الدين . مجادي رابح .

الملخص

تهدف هذه الدراسة لمعرفة ما إذا كان للإعلام الرياضي المرئي دور في نشر الثقافة الرياضية في هذا الوسط والتأكيد على الدور الكبير الذي يؤديه الإعلام الرياضي المرئي بصفة خاصة و التعرف على أهمية تأثير برامج دون غيرها في نشر الثقافة الرياضية ومنه التوعية بممارسة النشاط الرياضي لدى النساء وقد طبقت الدراسة على مجتمع دراسي في حدود 80 امرأة وعينة تمثل ربع هذا العدد وتوصلنا في الاخير ان للمشاهدة التلفزيون دور زيادة الوعي الثقافي لدى النساء وان له تأثير إيجابي في نشر ثقافة الممارسة الرياضية لدى النساء من خلال مجموعة من البرامج توضح العلاقة بين الممارسة الرياضية و الوقاية من الأمراض Abstract: This study aims to find out whether visual sports media has a role in spreading sports culture in this milieu and to emphasize the great role played by visual sports media in particular, and to identify the importance of the influence of programs exclusively in spreading sports culture, including awareness of the practice of sporting activity among women. The study is based on a study community in the range of 80 women and a sample represents a quarter of this number, and we concluded in the end that watching TV has the role of increasing cultural awareness among women and that it has a positive impact on spreading the culture of sports practice among women through a set of programs that clarify the relationship between sports practice and disease prevention

الكلمات المفتاحية

الاعلام الرياضي المرئين الثقافة الرياضية النساء