سلوك
Volume 7, Numéro 1, Pages 73-91
2021-06-30

اتجاهات طلبة الجامعة نحو استخدام التقويم الإلكتروني في ظل جائحة كورونا

الكاتب : بوجلال سهيلة .

الملخص

هدفت الدراسة إلى التعرف على طبيعة اتجاهات طلبة الجامعة نحو استخدام التقويم الإلكتروني في ظل جائحة كورونا ، و التعرف على الفروق في هذه الاتجاهات وفق متغيري الجنس و المستوى الدراسي. تم استخدام المنهج الوصفي، و طبقت استبانة صممت لهذا الغرض على عينة متكونة من (100) طالبا وطالبة من قسم علم النفس بجامعة المسيلة خلال الموسم الجامعي (2021/2020). أظهرت النتائج وجود اتجاهات معتدلة لدى الطلبة نحو استخدام التقويم الإلكتروني في ظل جائحة كورونا، و عدم وجود فروق دالة إحصائيا في هذه الاتجاهات تعزى لمتغيري الجنس و المستوى الدراسي. Abstract: The study aimed to identify the nature of the attitudes of university students towards using electronic evaluation in period of the Corona pandemic, and to identify the differences in these attitudes according to the sex and academic level variables. The descriptive approach was used, and a questionnaire designed for this purpose was applied to a sample of (100) students from the Department of Psychology at The University of M’sila during the university season (2020/2021). The results showed moderate attitudes towards using electronic evaluation in period of the Corona pandemic, and the absence of statistically significant differences in these attitudes according to the sex and academic level variables .

الكلمات المفتاحية

الاتجاه ; التقويم الإلكتروني ; جائحة كورونا ; الطالب الجامعي