مجلة الإبتكار والتسويق
Volume 8, Numéro 1, Pages 171-190
2021-06-01

Instagram Marketing

Authors : Amedi Green Mustafa Khalid . Sharafany Dilman Khoshavi Ramadhan .

Abstract

Abstract Social media. Provide the. Latest news and. discussion topics and. are also core. Product search. Channels.. Customer more frequently. turn to difference. types of social. Media to. gain information, as they perceive them as a more trustworthy source of information than corporate sponsored. Communication.. Through traditional.. Promotional.. Activities. (Khan, 2018). .In. recent years.. Instagram. is. Integrated deeply in our daily lives. Especially. .young. ages. .Many firms. are trying to develop. an .Instagram. Marketing.. in order. to connect with customers and increase their productivity. where users share their photos of daily life with other users, .however the academic research related to this media is limited. Main purpose .of this research is to evaluate .Instagram .marketing to .Purchase by using many .analysis methods The sample of this study is all Customer of Using Instagram to Purchase in Duhok City, a structured questionnaire was adapted and distributed to 68 customer randomly, 62 were obtained, and 60 questionnaires was valid for the analysis. The analysis reveal that for any firms, Instagram can be found very useful when used right Instagram provides room for creativity and innovation for marketers to create interesting and personalized content. . Keywords: Social media, Instagram, Instagram Marketing. المستخلص توفر وسائل التواصل الاجتماعي اخر الاخبار ومواضوعات المناقشة، وهي ايضاً قنوات بحثية جوهرية تبحث عنها العملاء بشكل متكرر، واللجوء إلى أنواع مختلفة من وسائل التواصل الاجتماعي للحصول على المعلومات، حيث يرون أنها مصدر معلومات أكثر موثوقية من التي تبنيها الشركات. الغرض الرئيسي من هذا البحث هو تقييم التسويق على الانستغرام للشراء باستخدام العديد من طرق التحليل. عينة هذه الدراسة هي جميع العملاء الذين يستخدمون الانستقرام للشراء في مدينة دهوك ، وقد تم تكييف استبيان منظم وتوزيعه على 68 عميل بشكل عشوائي. ، تم الحصول على 62 ، و 60 استبيان كانت صالحة للتحليل. يكشف التحليل أنه بالنسبة لأي شركة ، يمكن العثور على الانستقرام مفيدًا للغاية عند استخدامه ، يوفر الانستقرام الصحيح مساحة للإبداع والابتكار للمسوقين لإنشاء محتوى مثير للاهتمام وشخصي. الكلمات الدالة: وسائل التواصل الاجتماعي ، انستقرام، التسويق عبر الانستقرام

Keywords

social media ; instagram ; instagram marketing