مجلة الإبتكار والتسويق
Volume 8, Numéro 1, Pages 112-127
2021-06-01

المنظور التشريعي للتسويق الالكتروني للسياحة في الجزائر

الكاتب : بن مختار إبراهيم .

الملخص

تكتسي السياحة أهمية متزايدة بالنسبة للاقتصاد والتنمية المستدامة بالنظر إلى حجم المنتجات والخدمات السياحية التي تقدمها الدول, وضمن هذه السوق الممتدة عالميا والمكتظة بمقدمي الخدمات السياحية, فإنه يتعين اعتماد الأساليب الأكثر نجاعة في الوصول إلى السائح, وهو ما يجسده استخدام وسائل الاتصال الحديثة في التواصل وتقديم الخدمات وتثمين القدرات والمؤهلات السياحية. وعلى هذا, يشكل التسويق السياحي الالكتروني الأداةً التي أراد لها المشرع أن تكون السند الإعلامي للترقية السياحية والتعريف بالجزائر كوجهة سياحية هامة. التسويق الالكتروني, السياحة, التنمية المستدامة Abstract Tourism is becoming increasingly important for the economy and sustainable development given the volume of tourism products and services provided by countries, and in this expanding global market crowded with tourism service providers, there is a need to adopt the most effective methods of reaching tourists, which is embodied by the use of modern means of communication in communication and the provision of services. And enhance the capabilities and qualifications of tourism. Consequently, e-tourism marketing is the tool that the legislator wanted to be the informational support for the promotion of tourism and the definition of Algeria as an important tourist destination. Keywords: E-Marketing - Tourism - Sustainable Development.

الكلمات المفتاحية

التسويق الالكتروني ; السياحة ; التنمية المستدامة