مجلة الاجتهاد للدراسات القانونية والاقتصادية
Volume 10, Numéro 2, Pages 706-721
2021-06-01

The Challenges Of Teaching English For Economics

Authors : Sartorio Siham . Hamitouche Fatiha .

Abstract

Abstract: The aim of the present paper is to shed light on the major problems and barriers that hinder successful ESP teaching/ learning in the Algerian University. It reports the findings of a study conducted at the faculty of Economic Sciences, Commerce and Management of the University of Ghardaia with a sample of 5 ESP teachers and 99 students enrolled at different departments across the faculty. Classroom observation and two questionnaires were used for data collection. The results revealed that ESP is facing many challenges in our universities among them: the lack of ESP syllabus, lack of ESP teacher training, lack of teaching resources, lack of students’ motivation, large classes and insufficient instruction hours. Key words : ESP, problems, difficulties, teachers, learners. الملخص: هدفت الدراسة الحالية إلى إستكشاف الصعوبات و العراقيل التي يواجهها كل من أساتذة الإنجليزية و الطلبة في كلية العلوم الإقتصادية و التجارة و التسيير بجامعة غرداية و التي تحول دون نجاح العملية التعليمية و الأداء الجيد للطلبة في اللغة الإنجليزية. أجريت الدراسة مع عينة متكونة من 5 أساتذة للإنجليزية المتخصصة و 99 طالبا من أقسام مختلفة بالكلية. أظهرت النتائج أن الإنجليزية المتخصصة تواجه جملة من التحديات و الصعوبات من بينها : عدم وجود منهاج نقص تدريب أساتذة نقص موارد التدريس نقص تحفيز الطلاب العدد الكبير للطلبة بالأفواج و ساعات التدريس غير الكافية. الكلمات المفتاحية: الإنجليزية لأغراض متخصصة، المشاكل،الصعوبات، الأساتذة، المتعلمين

Keywords

ESP problems difficulties teachers learners