دراسات وأبحاث
Volume 13, Numéro 2, Pages 702-710
2021-05-02

The Use Of Translation As A Tool In Efl Learning. Case Study: University Students استخدام الترجمة كأداة لتعلم اللغة الانجليزية. دراسة حول طلاب الجامعة.

Authors : Khelf Yakout .

Abstract

This study aims to show the pedagogical importance of translation. To do so, a questionnaire was conducted to EFL students at Tahri Mohammed University of Bechar for the aim of gathering information about the realities around the use of translation as a pedagogical tool. Moreover, random sessions were attended with the three levels to investigate the different attitudes and behaviors of both EFL teachers and students towards translation, and how can this tool serve EFL learning. Furthermore, to investigate the effectiveness of translation activities and to see whether the students benefit from them, two simple translation activities were designed and conducted for only ten (10) volunteers from each level. تهدف هذه الدراسة إلى إظهار الأهمية التربوية للترجمة. و للقيام بذلك، تم إجراء استبيان لطلاب جامعة اللغة النجليزية في جامعة الطاهري محمد في بشار بهدف جمع المعلومات حول الحقائق حول استخدام الترجمة كأداة تعليمية. وعلاوة على ذلك، تم حضور ومراقبة الفصول الدراسية للمستويات الثلاثة للتحقيق في المواقف والسلوكيات المختلفة لكل من معلمي وطلاب اللغة الانجليزية تجاه الترجمة، وكيف يمكن لهذه الأداة أن تخدم التعلم. ومن أجل استقصاء فعالية أنشطة الترجمة ومعرفة ما إذا كان الطلاب يستفيدون منها، تم تصميم وتنفيذ نشاطين بسيطين للترجمة لعشرة (10) متطوعين فقط من كل مستوى.

Keywords

foreign language ; mother tongue ; pedagogy ; translation ; لغة أجنبية ; اللغة الأم ; التعليم ; الترجمة