أدبيات
Volume 2, Numéro 1, Pages 75-85
2020-06-15
الكاتب : العالية حبار .
تسعى هذه الورقة البحثية إلى تحديد تدريس اللغة العربية وإمعان النظر في صعوبات التعليم ، التي تعترض المتعلمين في مسارهم الدراسي على مستوى تعليم القراءة في المرحلة الابتدائية وتعلمها، واقتراح أساليب حديثة تساعد على تجاوز بعض صعوبات التعلم، وتحقيق النجاح بناءا على النتائج المتوصل إليها. This research paper seeks to define the teaching of the Arabic language and examine the educational difficulties that students encounter in their academic path at the level of reading education in the elementary stage and its learning, and to suggest modern methods that help to overcome some learning difficulties, and achieve success based on the results reached.
صعوبات التعلم، القراءة. Learning difficulties, reading.
خنفور هشام
.
لعيس إسماعيل
.
ص 151-172.
قدي سومية
.
ص 1-14.
عبد الله صحراوي
.
ص 277-299.
أوليددران حنيفة
.
بداوي مسعودة
.
ص 1465-1489.