دراسات إنسانية واجتماعية
Volume 10, Numéro 2, Pages 663-674
2021-03-16

The Evaluation Of The Instruction Of Efl Pronunciation In The Algerian Secondary Schools: A Case Study Within Baccalaureate Candidates

Authors : Kerroum Fathia . Hamane Soraya .

Abstract

Abstract: Pronunciation usually is the first noticeable skill while we speak. In Algeria, however, its teaching is granted the least attention despite the difficulty of its acquisition. This article seeks to elevate pronunciation teaching and assessment as it clarifies how teachers consider the use of the third year textbook of English in the secondary education. A survey questionnaire has been conducted among 70 teachers in the Wilaya of Bouira in middle Algeria. The results of the study have confirmed the researcher’s hypothesis that pronunciation is not having a worthy attention both in the textbook and in the official BAC exam. ملخص عادة ما يكون النطق أول مهارة ملاحظة أثناء التحدث. في الجزائر ، مع ذلك ، يحظى تعليمه بأقل قدر من الاهتمام على الرغم من صعوبة اكتسابه. يهدف هذا المقال إلى رفع مستوى تعليم وتقويم النطق لأنها توضح كيف رأي الأساتذة في استخدام كتاب السنة الثالثة للغة الإنجليزية في التعليم الثانوي. أجري استبيان استقصائي على 70أستاذا بولاية البويرة وسط الجزائر. أكدت نتائج الدراسة فرضية الباحث بأن النطق لا يحظى باهتمام جدير سواء في الكتاب المدرسي أو في امتحان البكالوريا الرسمي

Keywords

Teaching of English ; Pronunciation ; Third year textbook ; Baccalaureate in Algeria ; Teacher Training