مدارات للعلوم الإجتماعية والإنسانية
Volume 1, Numéro 3, Pages 162-172
2021-02-15

دور الإعلام في الترويج للسياحة الجزائرية The Role Of The Media In Promoting Algerian Tourism

الكاتب : عزوني سمير . عزوني هجيرة .

الملخص

تعد السياحة في العصر الحالي موردا هاما يعول عليه في تحقيق التنمية الشاملة ورفع النمو الاقتصادي للبلاد، لذا يتطلب الاهتمام به والقيام بتطويره ليصبح موردا مستداما تستفيد منه الأجيال المتعاقبة، وفي هذا الصدد كان للإعلام أهميته المعترف بها في الترويج للسياحة الجزائرية ذات المقومات العديدة، والجعل منها أكثر جاذبية للسياح الداخليين والأجانب، وكذا للتعريف بالمعالم السياحية الجزائرية الجذابة. Now d’ays, tourism is considerd as an important resource which we can rely on to reach the global development and to raise the economy of the country. So, we should pay attention to it and try to improve it to be a sustainable resource that serve the new generation who can benifit from it. Conserning this topic, we should mention the media and its vital rol in defining and popularize the algerian tourism which has many characteristice and infrastructure, and in making it more attractive to both local and foreign tourists. In addition, the press and media can lable and identify the most attractive and wonderful landmarks in algeria

الكلمات المفتاحية

الإعلام ; السياحة ; الترويج السياحي ; التنمية السياحية ; المنتج السياحي