Revue Des Sciences Humaines
Volume 31, Numéro 4, Pages 777-792
2021-01-10

Attitudes Towards Integrating Blended Learning Into Efl Classrooms: The Case Of Second Year Students At The Department Of Letters And The English Language-university Of Constantine1

Authors : Bilouk Imene .

Abstract

The present paper is an attempt to reveal undergraduate Algerian learners’ attitudes towards the implementation of blended learning in EFL classrooms. To this end, data were collected using an attitude questionnaire, which contains 36 items divided into three main sections, to a random sample of 60 second year students at the Department of Letters and the English Language-University of Constantine1. The findings indicate that the participants expressed more positive attitudes towards face-to-face learning (M=3.97/SD=.91), whereas, the obtained mean of the positive indicators (M=3.74/SD=.96) was by far higher than the mean of the negative ones (M=2.87/SD=1.06), yielding positive attitudes towards both modalities of teaching/learning in EFL classes, namely face-to-face learning and blended learning, and simultaneously recommending the design of some blended learning courses. ملخص : تهدف هذه الورقة للكشف عن مواقف المتعلمين الجزائريين الجامعين من استخدام التعلم الالكتروني في الفصول الدراسية للغة الإنجليزية كلغة أجنبية. تم جمع البيانات باستخدام استبيان ، الذي يحتوي على 36 عنصرًا ، من عينة عشوائية تتكون من 60 طالبًا مسجلون في السنة الثانية في قسم اللغة الإنجليزية-جامعة قسنطينة 1. تشير النتائج إلى أن المشاركين أعربوا عن مواقف أكثر إيجابية تجاه التعلم المباشر (M = 3.97/SD = .91) ، في حين أن الوسيط الذي تم الحصول عليه من المؤشرات الإيجابية) M=3.74/SD=.96) كان أعلى بكثير من المؤشرات السلبية (SD = 1.06/M = 2.87) ، مما أدى إلى اتجاهات إيجابية تجاه التعليم المختلط و المباشر في تعليم اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية ، وفي الوقت نفسه التوصية بتصميم بعض وحدات التعلم الممزوجة.

Keywords

Attitudes ; Blended learning ; Face-to-face teaching/learning ; المواقف ; التعلم المباشر ; التعليم المختلط