FORUM DE L' ENSEIGNANT منتدى الأستاذ
Volume 14, Numéro 2, Pages 176-185
2018-06-15
Authors : Nassira Boudersa .
Abstract Students face a delimma of not being prepared or do not possess the required skills to conduct research (BA, MA and even Doctorate). The aim of the present research paper is to discuss and highlight the importance of experiential learning (active learning) in teaching research methodology. It is a call for teachers to change their teaching methods and adopt student-centered teaching methods including experiential teaching ملخص يواجه الطلبة مشاكل متعددة تعكس عدم الاستعداد أو عدم امتلاك المهارات المطلوبة لإجراء البحوث (ليسانس وماستر وحتى الدكتوراه). الهدف من هذا المقال هو مناقشة وتسليط الضوء على أهمية التعلم التجريبي (التعلم النشط) كمنهج لتدريس مقياس منهجية البحث. يركز المقال على الأهمية المركزية لاعتماد أساليب التدريس التجريبي في مقياس منهجية البحث. كما يشكل هذا المقال دعوة للمدرسين إلى تغيير أساليب التدريس التقليدية والتفكير في تطبيق التدريس التجريبي من أجل تحقيق تعليم أفضل.
Keywords: Experiential learning, Active learning, Research methodology, Teaching methods, Student-centered teaching. الكلمات المفتاحية: التعلم التجريبي؛ التعلم النشط؛ منهجية البحث؛ طرق التدريس ؛ التعلُّمية
بوسالم أحلام
.
عابد يوسف
.
ص 117-132.
Yahia Zeghoudi
.
pages 74-88.
Said Houari Amel
.
pages 257-268.
Lounis Maha
.
pages 403-413.
Derouag Mounira
.
Sahli Fatiha
.
pages 715-728.