Revue d'économie et de statistique appliquée
Volume 17, Numéro 3, Pages 53-66
2020-12-31

Knowledge Management To Build Core Competencies In The Algerian Mobile Phone Operator "mobilis"

Authors : Hebbaz Nahed . Manaa Sabrina . Nassili Djahida .

Abstract

ABSTRACT: The aim of this study is to examine the relationship of knowledge management with the core competencies of organizations. The theoretical study was dropped on the agencies of the Algerian mobile phone operator "Mobilis". This study was conducted based on a psychometrically validated questionnaire distributed to a random sample of 178 agencies managers, following the descriptive analytical and hypothetical-deductive approach to test the hypotheses. The study reached to accept and support the hypotheses established. ملخص:تهدف الدراسة إلى اختبار علاقة إدارة المعرفة بالكفاءات المحورية للمنظمات. تم إسقاط الدراسة النظرية على وكالات المتعامل الجزائري للهاتف المحمول "موبيليس". أجريت هذه الدراسة بالاعتماد على استبيان تم التحقق من موثوقيته ثم توزيعه على عينة عشوائية مكونة من 178 مدير وكالة، وقد تم إتباع المنهج الوصفي التحليلي وكذلك المنهج الفرضي الاستنتاجي لاختبار الفرضيات. توصلت الدراسة إلى قبول ودعم الفرضيات الموضوعة.

Keywords

knowledge management; core competencies; Applications of knowledge management; Dynamic knowledge transfer.