آفاق سينمائية
Volume 7, Numéro 2, Pages 45-55
2020-12-15

الإشهار والإعلان التسويقي بين المسرح والسينما

الكاتب : بن كاملة نجاة .

الملخص

ملخص: يأتي الاهتمام في الوقت الراهن -وبالخصوص في عصر الرقمنة وتكنولوجيا المعلومات- بالتسويق الثقافي عامة، خصصت هذه الدراسة لتتبع جل الأدوات والميكانيزمات الخاصة بتسويق الإنتاج السينمائي والمسرحي في الجزائر، واعتمادها في استراتجية التسويق هذه على وسائل التواصل الاجتماعي بمختلف أنواعها وتكنولوجيا المعلومات في الترويج للأعمال الفنية والإبداعية، وتبني المنتجين عملية التسويق المعاصرة لجذب أكبر عدد من الناس من خلال الإشهار والدعاية والترويج للمنتوج التقافي. Abstract At the moment, the interest in marketing, especially in the field of electronic marketing in cultural products, comes as an indeterminate result, especially since all fields wrote an increase to the meeting, wish is a piece of technology that follows the technological development and digital age, and one of the marketing elements that you talk about is advertising and publicity, its reality on cinema and theater production in Algeria, the importance of adopting social media in various kinds in promoting business, and producers adopting contemporary marketing using mechanical methods the user’s tools for advertising, publicity, promotion with the participation of the public, and contribution to the private initiatives process to market any artistic production with the visitor).

الكلمات المفتاحية

: تكنولوجيا.الاعلان التسويقي,السينما الجزائرية,المسرح الجزائري ,مواقع التواصل الاجتماعي ،جمهور.الاشهار و الدعاية, منتوج. : technology; marketing advertising ; Algerian cinema; Algerian theater;social media; public; publicity and advertising ;product.