مجلة الاقتصاد الحديث والتنمية المستدامة
Volume 3, Numéro 2, Pages 23-47
2020-12-15
الكاتب : ابو محمد الطاهر احمد محمد علي . ابو مصعب موسى محمد يعقوب .
المستخلص: هدفت الدراسة إلي معرفة اثر الشراكة في نتائج اعمال شركة كابلات جياد السويدي. وقد تم في هذه الدراسة تبيان اثر الشراكة على نتائج أعمال الشركة المذكورة أغلاة بالمقارنة بين فترتين هما: مرحلة ما قبل الشراكة ومرحلة ما بعد الشراكة. ومن ابرز ما توصلت إليه الدراسة ما يلي: تطور معدل نمو مبيعات شركة كابلات جياد السويدي تطوراً إيجابيا بلغت ما نسبته 56%. متوسط نسبة تحقيق الإنتاج المخطط ارتفعت من 29% إلي 42% بعد الشراكة. الإهلاك بعد الشراكة قد تضاعف اكثر مما كان عليه الحال قبل الشراكة. ومن ابرز التوصيات ما يلي: توسيع مجال بناء الشراكات ليشمل مجال البحث والتطوير. إنشاء دائرة تطلع بمسئولية تنظيم وإدارة نشاط الشراكات والتحالفات الاستراتيجية. تبني واستخدام منهجية علمية وعملية وملائمة لتطوير ومراجعة وتقييم الشراكات والتحالفات الاستراتيجية. كلمات مفتاحية: الشراكة، نتائج الاعمال، الأداء المؤسسي Abstract: This study aims to know the impact of partnership business results of Swedish-Giad company. This study reflected the impact of the partnership on the results of the company's above-mentioned to comparison between two periods: pre-partnership and post-partnership. The findings of the study include: The development of sales of the company growth rate positive development amounted to 56%. The average percentage of achieving the planned production rose from 29% to 42% after the partnership. Depreciation after the partnership has doubled more than was the case before the partnership. The most prominent recommendations include: Expand the field of building partnerships to include the field of research and development. Create a circle of aspiration of the responsibility to organize and manage Activity partnerships and strategic alliances. Follow the scientific, practical and suitable methodology for the development, review and evaluation of strategic partnerships and alliances. Key words: partnership, business results, corporate performance
كلمات مفتاحية: الشراكة، نتائج الاعمال، الأداء المؤسسي Key words: partnership, business results, corporate performance
سمل سامية أحمد
.
أحمد تهاني أبوالقاسم
.
ص 484-506.
Setti Roufaida
.
Khalouf Zohra
.
pages 90-105.
سراج وهيبة
.
بورغدة حسين
.
ص 384-403.