مجلة اقتصاديات الاعمال والتجارة
Volume 5, Numéro 2, Pages 49-61
2020-09-30
الكاتب : مزياني نور الدين .
يهدف هذا البحث إلى توضيح طبيعة التعليم المحاسبي المعاصر، وتحليل أوجه مساهمة تكنولوجيا المعلومات والإتصال(TIC)، والقيمة التي تضيفها لتحقيق جودة التعليم المحاسبي، وذلك من خلال مراجعة الأدبيات وتحليل نتائج الدراسات السابقة حول الموضوع. توصل البحث إلى أن استخدام تكنولوجيا المعلومات والإتصال بات ضرورة تمليها طبيعة العمل المحاسبي في الوقت الحالي، ومن شأنها أن تُحسن من القدرات الفكرية، والإتصالية، والإبداعية لدى الطالب، كما أنها تنمي فيه روح التعلم، وهو ما يسمح بتخريج طلبة بمؤهلات عالية تستجيب لمتطلبات الواقع المهني المعاصر. The purpose of this research is to clarify the nature and specificities of contemporary accounting education and to analyze the contribution of information and communication technology (ICT) , and it value added to the quality of accounting education, through reviewing the literature and analyzing the results of previous studies on the subject. The research found that the use of this technology has become necessary, dictated by the nature of the current accounting work, and it will improve the intellectual, communicative and creative abilities at the student and develop the spirit of learning, which allows the graduation of students with high qualifications that meet the requirements of contemporary professional reality.
تعليم محاسبي ؛ جودة التعليم المحاسبي ؛ تكنولوجيا المعلومات و الإتصال ؛ مهارات.
طه حسين نوي
.
ياقوتة بودوشن
.
يسين سي لاخضر غربي
.
ص 130-147.
محمد عجيلة
.
أحمد قنيع
.
ص 19-28.
مسعودي يونس
.
عامر شهرة
.
ص 293-307.
أنساعد رضوان
.
قمري حليمة
.
ص 146-150.