آفاق علمية
Volume 12, Numéro 5, Pages 827-840
2020-11-01

The Impact Of Tales On Learning French In The Algerian Primary School

Authors : Nebbou Abdelkader . Mili Mouadh .

Abstract

Abstract: Education for children at the age of six is enshrined in Algerian laws and the constitution. The teaching of foreign languages starts with French, then English in the 3rd Primary School and 1st Middle School, respectively. Currently a large number of the pupils in the primary school face difficulties in leaning French. We are concerned with this situation and feel urged to find solutions to the 5th year primary school students’ difficulties in understanding French. In our hypothesis, we devise the story to provide the learners at this phase with better remedial means to reading comprehension. The impact of the story is great on pupils and thus its effect on their involvement in reading texts in French is conspicuous. The results obtained are positive according to the observation of the reading activity and the distribution of the questionnaire to the teachers. إن تعليم الأطفال في سن السادسة مكرس في القوانين الجزائرية والدستور. يبدأ تدريس اللغات الأجنبية بالفرنسية في الثالثة ابتدائي ثم الإنجليزية في الأولى متوسط . يواجه عدد كبير من المتعلمين في المرحلة الابتدائية حاليًا صعوبات في قراءة اللغة الفرنسية كلغة أجنبية ولا يمكنهم الحصول على معنى اللغة المكتوبة. نحن ننبه عن هذا الخلل ونحث على إيجاد حلول لصعوبات طلاب المدارس الابتدائية في فهم النصوص باللغة الفرنسية. يركز هذا المقال على "دور القصة في فهم ألنص لطلاب الصف الخامس. نتصور سرد القصص كوسيلة لتزويد المتعلمين في هذه المرحلة لفهم أفضل لنصوص الفرنسية من خلال سرد القصص على هؤلاء المتعلمين الصغار وبالتالي فإن تأثيرها على مشاركتهم في تعلم الفرنسية يبدو جليا من خلال النتائج الايجابية التي تم الحصول عليها و كذلك وفقا لملاحظة نشاط القراءة وتوزيع الاستبيان على المعلمين.

Keywords

reading ; comprehension ; didactics of reading ; story ; القراءة ; فهم ; تعليم القراءة ; القصة