مصداقية
Volume 1, Numéro 1, Pages 216-225
2019-12-01

Réseaux Sociaux Et Marketing : Les Nouvelles Stratégies- Social Media-

Auteurs : Fella Bouazza Souhila .

Résumé

In the age of modern technologies and the digital revolution, it is inconceivable for companies regardless of their sector of activity not to be present on the webosphere in general and on social networks precisely way, of our days businesses have to do to a different kind of audience, an ultra-connected audience that shapes their opinion following instagram posts, or reviews collected on Google +; This article aims to address the various changes introduced by social networks on the strategy and the image of the company, the goal being to demonstrate the power of social networks and its influence on the consumer, while emphasizing the challenges imposed by these networks. في ظل ما اضحى يدعى بالمجتمع الرقمي، وفي ظل التحول التكنولوجي الراهن يتوجب على كل المؤسسات على اختلافها ان تفرض وجودها في الفضاء السيبيري عامة ومواقع التواصل الاجتماعي خاصة، اذ تتعامل هذه المؤسسات اليوم مع جمهور مغاير تماما، جمهور يقضي جل اوقاته في الفضاءات الافتراضية، ويستقي مختلف آرائه من خلال ما يتم نشره على موقع الانستغرام، او من خلال الآراء التي تمت مشاركتها على google + …، وعطفا على ذلك يسعى هذا المقال الى الكشف عن اهم التغيرات التي افرزتها الشبكات الاجتماعية على المؤسسة، وعلى استراتيجيتها التسويقية، ليتمثل الهدف الاساس من هذا المقال في ابراز مدى قوة تلك الشبكات في التأثير على المستهلك وفي بناء صورة المؤسسة.

Mots clés

Social networks, marketing, digital company, e-consumer, e-marketing الشبكات الاجتماعية، التسويق، الاستراتيجيات الرقمية، المستهلك الرقمي، التسويق الرقمي