المجلة الدولية للاداء الاقتصادي
Volume 3, Numéro 1, Pages 99-112
2020-06-30

Key Strategies For Green Marketing Success

Authors : Leila Metali .

Abstract

الملخص يهدف التسويق الأخضر أو البيئي إلى تقديم المنتجات التي تلبي رغبات واحتياجات الزبائن مع الحد من التأثير الضار على البيئة الطبيعية. وقد برز هذا المفهوم في أواخر الثمانينيات وأوائل التسعينيات، ليعرف انتشارا متسارعا في أنحاء العالم، حيث تزايد وعي الشركات بالقضايا البيئية وتركز اهتمامها على المنتجات الخضراء. يهدف هذا البحث إلى تقديم بعض الاستراتيجيات للتأثير على المستهلكين لتبني سلوك أخضر والتحول نحو المنتجات الصديقة للبيئة أو المنتجات الخضراء. Abstract Green or environmental marketing refers to selling products that satisfy customers’ wants and needs with minimal detrimental impact on the natural environment. It came into prominence in the late 1980s and early 1990s, then it has been expanding rapidly in the world, as companies are increasingly aware about the environment and focusing on green products. The aim of this paper is to present strategies to influence consumers to adopt a green behaviour and shift toward environmental friendly or green products.

Keywords

الكلمات المفتاحية: التسويق الأخضر، البيئة، المنتجات الخضراء، المستهلك الأخضر، الاستراتيجيات Key words Green Marketing, Environment, Green products, Green Consumer, strategies.