Recherchers economiques manageriales
Volume 14, Numéro 4, Pages 365-386
2020-06-30

The Impact Of Marketing Innovation On Improving The Quality Of Tourism Service Case Study Of Sidi Yahia Boat)

Authors : Bencharif Karima . Rais Abdelhak .

Abstract

This research aims to change the mentality and mechanisms by which the active agents in the Algerian tourism sector’s work, from private and state-owned enterprises, with new mechanisms based on innovation, through which many objectives can be achieved. The most important of which is to improve the efficiency of tourism institutions and increase their effectiveness. That can be achieved through the adoption of marketing innovation in its tourism programs, as well as trying to qualify the active sttaf in the tourism sector, being the most important link in the way of providing service to the tourist customer. Supposedly, that will take place after training this cadre on the adoption of the concept of marketing innovation, and most important of all is to improve the image of Algeria Tourist destination, and change the pessimistic outlook that accompanied the Algerian tourism long ago. .keyword: Marketing innovation; Service Quality of Tourism; Tourism Sector. JEL classification يهدف هذا البحث الى تغيير الذهنية والآليات التي يعمل بها الأعوان الفاعلة بالقطاع السياحي الجزائري من مؤسسات خاصة وأخرى تابعة للدولة، بميكانيزمات جديدة مبنية على أساس الابتكار يمكن من خلالها تحقيق العديد من الأهداف لعل أهمها العمل على تحسين كفاءة المؤسسات السياحية وزيادة فعاليتها من خلال تبني الابتكار التسويقي في برامجها السياحية، وكذا محاولة تأهيل الكادر الوظيفي الناشط بالقطاع السياحي، كونه الحلقة الاهم في طريقة تقديم الخدمة للزبون السائح، بعد تدريب هذا الكادر على طريقة تبني مفهوم الابتكار التسويقي، والاهم من كل هذا هو تحسين صورة الجزائر كمقصد سياحي، وتغيير النظرة التشاؤمية التي رافقت السياحة الجزائرية منذ أمد بعيد. الكلمات المفتاحية : الإبتكار التسويقي ؛ جودة الخدمة السياحية؛ القطاع السياحي.

Keywords

Marketing innovation ; Service Quality of Tourism ; Tourism Sector.