مجلة البحوث الادارية والاقتصادية
Volume 1, Numéro 2, Pages 105-128
2017-12-30
الكاتب : صورية شنبي . السعيد بن لخضر .
إن صناعة الميزة التنافسية في الوقت الراهن خيار لا بديل له، حيث أصبحت الميزة التنافسية ضرورة حتمية، مفروضة على كل من يعيش في عالم تحكمه متطلبات العولمة. فالحصول على الميزة التنافسية منطلقا أساسيا لأي نشاط إقتصادي هدفه التفوق والسيطرة على السوق، ولهذا تم إعطاء أهمية كبرى للحصول على هذه الميزة التنافسية.وأصبحت الميزة التنافسية اليوم إستراتيجية بحد ذاتها، تسيطر على أفكار وأذواق العملاء، وتؤكد حالات التميز بين المنافسين، لكن هذا غير كاف بل يجب الحفاظ على هذه الميزة وتنميتها من خلال ما يعرف باستدامة الميزة التنافسية. هذا المصطلح الذي انتشر صيته في الآونة الأخيرة من اجل تطبيق وتحقيق إستراتيجية التنمية المستدامة. Today's competitive advantage industry is an irreplaceable option, where competitive advantage has become a necessity, imposed on everyone living in a world dominated by globalization. The competitive advantage today is a strategy in itself, controls the ideas and tastes of customers, and emphasizes the cases of excellence among competitors, but this is not enough This feature must be maintained and developed through what is known the sustainability of competitive advantage. this term has recently become popular in order to implement and achieve a sustainable development strategy.
التنافسية- الميزة التنافسية- الميزة التنافسية المستدامة Competitiveness- Competitive Advantage- Sustainable Competitive Advantage
بوسالم أحلام
.
عابد يوسف
.
ص 117-132.
Yahia Zeghoudi
.
pages 74-88.
قرزيز نبيلة
.
زيدان محمد
.
القطان أحمد
.
ص 375-394.