مجلة علوم الإنسان والمجتمع
Volume 9, Numéro 2, Pages 193-209
2020-05-28

Public Relations Between Social And Institutional Organization: Features And Advantages

Authors : Saidani Selami . Feguiri Leila .

Abstract

this article deals with a very important topic in organizations, whether it is social organization such as society and the family as small institutions or more complex organization and management like institutions of all kinds: productivity or services, The article will address the axes of public relations from definitions of its first history, as well as its relationship to the media and crises and its mission in organizations Where the treatment will be only theoretical and descriptive. The theoretical approach is very useful in such topics to bring ideas and developments closer to the topic of public relations in the organizations يتناول هذا المقال موضوعًا مهمًا جدًا في التنظيمات، سواء كانت تنظيمًا اجتماعيًا مثل المجتمع والأسرة كمؤسسات صغيرة أو تنظيم وإدارة أكثر تعقيدًا مثل المؤسسات بانواعها: الإنتاجية أو الخدمات، سوف تتناول المقالة محاور مهما جدا في العلاقات العامة من تعاريف تاريخها الأول، وكذلك علاقتها بالإعلام والأزمات ومهمتها في المنظمات حيث سيكون العلاج نظريًا وصفيًا فقط. يعد المقاربة الوصفية النظري مفيدًا جدًا في مثل هذه الموضوعات لتقريب الأفكار والتطورات من موضوع العلاقات العامة في التنظيمات.

Keywords

Public relations, society, institution, organization, Features and advantages