Recherchers economiques manageriales
Volume 14, Numéro 2, Pages 245-264
2020-06-06
الكاتب : شارف وهيبة . زروقي ابراهيم .
The study aims to highlight the relationship between promotional Attraction strategy of the institution and the customer’s perception of the value the use of a questionnaire addressed to a sample of 70 items, data was analyzed by the Spss program. The study concluded that there is a statistical significance of the Mobilis promotional attraction strategy on the customer’s awareness of the value of its products تهدف الدراسة إلى إبراز العلاقة بين إستراتيجية الجذب الترويجية للمؤسسة وإدراك الزبون لقيمة المنتوجات التي تروج لها، من وجهه نظر عينة من زبائن موبليس تتكون من 70 مفردة، تم تحليل البيانات ببرنامج الSpss.وقد خلصت الدراسة إلى وجود أثر ذودلالة إحصائية لإستراتيجية الجذب الترويجية لمؤسسة موبليس على إدراك الزبون لقيمة منتجاتها.
قيمة الزبون؛ إستراتيجية الجذب؛ الصورة الذهنية ; Customer Value; Attraction strategy; the image
سيدي محمد بن أشنهو
.
محمد نذير حاج سليمان
.
ص 16-31.
صوار يوسف
.
ماحي كلتومة
.
عليلي أمين
.
ص 20-30.
بن سالم نادية
.
مزيان حمزة
.
ص 626-642.
لخضر ديلمي
.
عيشوش عبدو
.
ص 60-79.
والي عمار
.
حملاوي ربيعة
.
ص 475-500.