Revue Des Sciences Humaines
Volume 30, Numéro 5, Pages 361-372
2020-06-01

Moodle In The Algerian Efl Classroom : Practical Considerations

Authors : Ghouali Kamila . Benmoussat Smail .

Abstract

Following Hutchinson and Waters’ (1987) model of needs analysis, the study tried to identify students’ wants, necessities and lacks that were existing at the level of assessment in the writing module at the English Department at Tlemcen University. It tried to demonstrate the importance of using Moodle for the sake of meeting those needs. To achieve these aims, a questionnaire was administered to 35 first-year students. The results revealed that students needed more writing sessions, practice, feedback, teacher-learner interaction, self-assessment, formative assessment, remedial work and diagnosis. They also needed to have a relaxing, motivating, attractive, and up-to-date 21st century evaluation that would help them, accurately, be aware of their mistakes and writing problems in an organized manner. Moodle, as an alternative assessment method, can meet those needs due to the large features it offers with regard to the evaluation. Suivant le modèle d’analyse de Hutchinson et Waters (1987), l’étude a pour but d’identifier les besoins, les nécessités et les manques des étudiants au niveau de l’évaluation dans le module de rédaction écrite au sein du département d’anglais à l’Université de Tlemcen. Ce travail a essayé de démontrer l’importance de l’utilisation de Moodle pour répondre à ces besoins. A cet effet, un questionnaire a été administré à 35 étudiants de première année. Les résultats ont révélé que les étudiants avaient besoin davantage de sessions d'écriture, de pratique, de feedback, d'interaction avec leur enseignant, d'auto-évaluation, d'évaluation formative, et de diagnostic. Ils ont également besoin d'une évaluation relaxante, motivante, attrayante et représentent du 20éme siècle qui pourra les aider à prendre conscience de leurs erreurs et de leurs problèmes d'écriture de manière organisée. Moodle peut répondre à ces besoins en raison des grandes fonctionnalités offertes par la plateforme par rapport à l'évaluation. حاولت الدراسة تحديد رغبات الطلاب، ضرورياتهم ونقصهم الموجودة على مستوى التقييم في وحدة الكتابة في قسم اللغة الإنجليزية بجامعة تلمسان باتباع النموذج التحليلي لهتشينسون ووترز (. (1987حاول هذا العمل إظهار أهمية استخدام Moodle من أجل تلبية تلك الاحتياجات. لتحقيق هذه الأهداف ، تم تقديم استبيان إلى 35 من طلاب السنة الأولى. كشفت النتائج أن الطلاب يحتاجون إلى مزيد من جلسات الكتابة ، والممارسة ، والتفاعل بين المعلم والمتعلم ، والتقييم الذاتي و التكويني ، والعمل العلاجي والتشخيص. كما أنهم بحاجة أيضًا إلى إجراء تقييم مريح، محفّز، جذاب ومحدّث للقرن الحادي والعشرين يمكن أن يساعدهم على إدراك أخطائهم ومشكلات الكتابة بطريقة منظمة. يمكن لـ Moodle ، كطريقة تقييم بديلة ، تلبية هذه الاحتياجات بسبب الميزات الكبيرة التي يوفرها التي يقدمها فيما يتعلق بالتقييم

Keywords

Hutchinson and Waters’ Model ; Moodle ; Needs Analysis ; Writing ; Analyse des besoins ; Hutchinson et Waters ; production écrite ; الكتابة ; تحليل الاحتياجات ; مودل ; نموذج هتشينسون ووترز