المجلة الدولية للاتصال الاجتماعي
Volume 3, Numéro 3, Pages 16-30
2016-09-30

New Media And The Problem Of Cultural Identity In Societyالميديا الجديدة ومشكلة الهوية الثقافية في المجتمع

الكاتب : جودي شريفة .

الملخص

Research on new media course its first steps and globalizing the cultural cause as in its informational and communicational component, and what follows as the aspets of influence and dominance has occupied and dominance, has occupied an important area in the intellectual and political dialectics since the late century up to date . as the intensity of the controversy has increased about the media culture, especially by the appearance of what’s known as the thought of the postmodernizing media,wich has crashed the space and endeavored to establish anetwork of relations that interconnects cultures. تعرف ما يزال الإشتغال العلمي على ظاهرة الميديا الجديدة في بداياتها . فإن عولمة المسألة الثقافية في مكونها الإعلامي والإتصالي وما يتبعها من مظاهر التأثير والهيمنة ، قد شغلت حيزا هاما من الجدل الفكري والسياسي منذ القرن الماضي إلى يومنا هذا . حيث إزدادت حدة النقاش والجدال في هذه الألفية الثالثة حول ثقافة الميديا ، وخاصة عند ظهور ما يعرف بفكر إعلام ما بعد الحداثة الذي سحق المكان وسعى إلى إقامة شبكة من العلاقات تربط بين الثقافات .

الكلمات المفتاحية

Virtual networks, new media, dominance, virtual identity. الشبكات الافتراضية، الميديا الجديدة ، الهيمنة ، الهوية الافتراضية