Traduction et Langues
Volume 18, Numéro 2, Pages 136-147

Authorizing The Other Version Of Writing Back In The Arena Of Modern Times: The Postmodernization Of Postcolonial (hi)story

Authors : Chaami Amine . Grazib Mohamed .

Abstract

Abstract: The present research paper is an attempt to embark on a postmodern narrative mode of knowing, understanding, explaining and reconstructing what was written in the past. It is for reshaping and redefining the constructed image of other by distorting the stereotypical images of Other. Thus, it is a lift of narratives to another level by giving voice to the other and by presenting their own version of history. This research paper sheds light on the guidelines for postmodern authors to defend against and correct the existing distortion of postcolonial subjectivities and positions in postmodern times. الملخص: هذه الدراسة هي محاولة لوضع اطر نظرية سردية لاعادة ما كتب عن الامم المستضعفة والتي كانت غالبيتها مستعمرة فيما مضى في الوقت الحاضر وذلك عن طريق تحليل و شرح وإعادة كتابة ما كتب في الماضي من تاريخ محرف وقصص مشوهة . و يتم ذلك بإعادة تشكيل و توضيح الصورة التي تم إنشاؤها من قبل الآخرين عن طريق تشويه الصور النمطية للآخر. وبالتالي ، إعطاء صوت للآخر لكتابة تاريخيه وقصته من وجهة نظره التي تم اغفالها وغض الطرف عنها فيما مضى. و تقدم هذه الورقة البحثية مبادئ توجيهية واسس منهجية للمؤلفين الذين يكتبون تحت مظلة ما بعد الحداثة للدفاع عن تاريخهم الذي كتب نيابة عنهم محرفا ومشوها وتصحيح الاكاذيب التي نسبت اليهم.

Keywords

Keywords: Other;Writing Back;Modern Times;Postmodernism;Postcolonial; (hi)story ; الكلمات المفتاحية :الاخر؛ الكتابة المضادة؛ العصر الحديث ؛ ما بعد الحداثة ؛ ما بعد الكولونيالية.