فصل الخطاب
Volume 4, Numéro 4, Pages 13-30
2015-12-30

Learner Autonomy, A Key Factor For Success In English Learning In Algerian Schools, How Can It Be Fostered?

Authors : خيرة هادي .

Abstract

It is necessary to promote EFL learner’s autonomy, because the knowledge provided at schools and universities is insufficient. People need to continue studies, if they want to adapt to such a changeable world of science and information in which English is a vehicle for international communication. This research is concerned with learner autonomy in formal language learning contexts (secondary education). It is a case study designed to investigate reasons behind unsuccessful English learning in Algerian schools. It investigates as well learners’ readiness for autonomous learning. The purpose of the study is to provide both EFL teachers and learners with suggestions and recommendations to foster learner autonomy for better learning. ملخص من الضروري تعزيز استقلالية المتعلم في تعلم اللغة الأجنبية، وذلك لأن المعرفة التي تقدم في المدارس والجامعات غير كافية. جميع التلاميذ بحاجة إلى مواصلة الدراسة، إذا كانوا يريدون التكيف مع هذا العالم السريع التغيرات في مجال العلوم حيث الإنجليزية هي وسيلة للاتصال الدولي. لدا قمنا بهذا البحث الذي يعنى بالاستقلالية والاعتماد على الذات في تعلم الانجليزية في المستوى الثانوي. صممت هده الدراسة من اجل البحث في الأسباب الكامنة وراء فشل تعلم الانجليزية في المدارس الجزائرية. كما أنها تحقق في مدى استعداد التلاميذ ليكونوا أكثر استقلالية في التعلم. الغرض من هذه الدراسة هو تزويد أساتذة الانجليزية والتلاميذ باقتراحات وتوصيات لتعزيز استقلالية المتعلم من اجل تعلم أفضل.

Keywords

learner autonomy- foster- EFL teachers- learners- Algerian school الكلمات الرئيسية: استقلالية المتعلم - تعزيز - المدرسة الجزائرية- الأساتذة – التلاميذ