فصل الخطاب
Volume 4, Numéro 2, Pages 19-25
2015-06-30
Authors : Ahmed Mehdaoui .
Abstract: One of the basic purposes of teaching British and American civilisation at the EFL department is to provide students the skills that help them to become critical observers of British and American culture as well as their own. This means the ability to develop the intercultural skills. Therefore, a proper method is necessary to achieve this aim. One of the methods that fulfil this aim is using the thematic approach instead of providing students with functional information in chronological ways. This paper proposes some themes which can be taken as content to teach both civilisation and culture. ملخص: إن واحداً من الأهداف الأساسية لتدريس الحضارة البريطانية والأمريكية لطلبة اللغة الانجليزية بالجامعة هو تزويدهم بثقافات ومعارف جديدة، وكذا تنمية قدراتهم على ملاحظة الفوارق بين ثقافتهم والثقافات الأخرى، ولذلك فإن طريقة التدريس الصحيحة ضرورية لتحقيق الهدف المنشود. وإنّ إحدى هذه الطرق هي الاعتماد على الطريقة الموضعية بدلا من الاعتماد على التواريخ الزمنية. لذا يهدف هذا البحث إلى تحديد بعض العوائق في تدريس مادة الحضارة، ويبين بعض المواضيع التي يمكن استخدامها كطريقة لتدريس كلا من الحضارتين والثقافتين، البريطانية والأمريكية.
Key words: Civilisation and Culture, Intercultural Understanding, Thematic Approach. الكلمات المفتاحية: اللغة الانجليزية، الحضارة، الثقافة، التوافق والتبادل الثقافي، الطريقة الموضوعية.
بوسالم أحلام
.
عابد يوسف
.
ص 117-132.
Yahia Zeghoudi
.
pages 74-88.
Said Houari Amel
.
pages 257-268.
Bentayeb Noreddine
.
pages 1171-1190.