الآداب و اللغات
Volume 9, Numéro 2, Pages 87-101
2014-12-01

Pratique Langagière Et Enjeu Pédagogique

Auteurs : Medjahed Nadir .

Résumé

Abstract This article discusses the role played by the negotiation mechanism in verbal interaction in the language class. The collaborative sense making that takes place between the different actors in the teaching/learning process in a French as a Foreign Language class contributes to building knowledge resulting from a collaboration and cooperation between the various actors who lead this learning situation ملخص نحلّــل في هــذه الدراســة الــدور الــذي تلعبــه آليــات التفــاوض في التفاعـل اللفظـي في درس اللغـة الفرنسـية لغـر الناطقيـن بهـا. تتبـوأ الدلالــة الناتجــة عــن التخاطــب الحاصــل بــن الفاعليــن في العمليــة التعليميــة مكانــة خاصــة في إجــراءات التعليــم و التعلّــم إذ تســاهم بصفــة فعالــة في إنتــاج المطلوبــة في هــذا النــوع مــن الــدروس

Mots clés

Didactic interaction, negotiation of meaning and co-construction of knowledge. التفاعـل التعليمـي، التفـاوض الـدلالي و البنـاء المشـترك للمعرفـة