مجلة الحقوق والحريات
Volume 8, Numéro 1, Pages 84-101
2020-01-31

The Role Of The Information Technology In Upgrading The Services Provided By The Travel And The Tourism Companies.

Authors : Mestaoui Hafidha . Beladjeraf Samia .

Abstract

The abstract: In the field of tourism, the Information technology has become an effective promotional channel in providing the electronic tourist services. It is no longer an option for those in charge of the tourism sector; it has rather become an imperative necessity for its ease that it offers, whether in the field of planning, promotion, marketing, reservation, contracting, the financial settlement, ... etc The World Tourism Organization has alerted the governments, the bodies and the institutions, and this is due to the availability of reducing the cost of the tourist service production. On the one hand, it contributes to raising the tourism promotion and reducing the costs through reducing employment and raising the capabilities of the workers and training them to use the computers, the Internet, the applications and the programs, improving the service provided and expanding the customer base. ملخص: أصبحت تكنولوجيا المعلومات في مجال السياحة قناة ترويجية فعالة في تقديم الخدمات السياحية الإلكترونية ، فلم تعد خيارا بالنسبة للقائمين على قطاع السياحة بل أضحت ضرورة حتمية لما تقدمه من سهولة و يسر سواء في مجال التخطيط و الترويج و التسويق و الحجز و التعاقد و التسوية المالية ...، و قد نبهت منظمة السياحة العالمية الحكومات و الهيئات و المؤسسات إلى ذلك ، وذلك نظرا لما توفره من تخفيض لتكلفة إنتاج الخدمة السياحية ، حيث تساهم من جهة في رفع الترويج السياحي و تخفيض التكاليف من خلال خفض العمالة و رفع قدرات العاملين و تدريبهم على استخدام الحاسب الآلي و الانترنت و التطبيقات و البرامج و تحسين الخدمة المقدمة و توسيع قاعدة الزبائن .

Keywords

سياحة الكتر ; نية ; كالات ; مكاتب السياحة ; الخدمات السياحية ; الزبائن