مجلة الآداب و العلوم الإجتماعية
Volume 16, Numéro 4, Pages 257-270

English Collocations : The Neglected Area In The Efl Classroom

Authors : Djiti Afaf . Aboubou Hachemi .

Abstract

Abstract One of the most important aspects of English language teaching and learning that is not receiving considerable attention in EFL classroom is English collocation .The aim of the current study is to investigate if EFL students are aware of the concept of English collocations. The aim is also to explore teachers' attitudes towards teaching collocations in the EFL classroom. Data were collected through two questionnaires administered to Algerian first-year EFL students and teachers at the department of English, Batna 2 University. The results revealed that students are completely unaware of the concept of collocation as it is kept out of view in the language classroom. Teachers, on the other hand, consider English collocations as an important element of foreign language teaching and learning, yet they do not yield collocations their due place in EFL classroom. This, in turn, negatively impacted students' overall language performance. On the basis of the findings of this study, some recommendations are proposed to raise students' collocational awareness and use. الملخص تعتبر المتلازمات اللفظية أحد أهم جوانب تعلم و تعليم اللغة الإنجليزية التي لا تحظى باهتمام كبير في قسم اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية.الهدف من الدراسة الحالية هو التحقيق فيما إذا كان طلاب اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية على دراية بالمتلازمات اللفظية. والهدف من ذلك أيضا هو استقصاء مواقف الاساتدة اتجاه تدريس المتلازمات اللفظية في قسم اللغة الإنجليزية. تم جمع البيانات من خلال استبيانين موجهين إلى كل من طلاب السنه الاولى لغة إنجليزية و مدرسين في قسم اللغة الإنجليزية، جامعة باتنة 2. وكشفت النتائج أن الطلاب غافلون تماما عن مفهوم المتلازمات اللفظية لانها مغيبة في قسم اللغة.ومن ناحية أخرى، يعتبر المدرسون المتلازمات اللفظية للغة الإنجليزية عنصرا هاما في تعليم وتعلم اللغة الأجنبية، ولكنهم لا يولونها مكانها المناسب في قسم اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية. وهذا بدوره يؤثر سلبا على أداء طلاب اللغة عموما. واستنادا إلى نتائج هذه الدراسة، تم اقتراح بعض التوصيات لزيادة وعي الطلاب بالمتلازمات اللفظية و طرق استخدامها.

Keywords

English collocations; aware; teachers’ attitudes; teaching collocations; language performance.