مجلة الباحث الإقتصادي
Volume 7, Numéro 3, Pages 340-359
2019-12-30
الكاتب : رجم نورالدين .
الملخص: تهدف هذه الدراسة إلى معرفة مدى تأثير تصميم الموقع الإلكتروني على المربع الذهبي للتسويق، حيث قمنا بدراسة على عينة من عملاء مؤسسة موبيليس بولاية سكيكدة، وتم تصميم استبانة كأداة لجمع البيانات، تم توزيع 384 استبانة، بلغ عدد الاستبانات الصالحة 355استبانة، والتي تم تحليلها وتفسيرها اعتمادا على برنامج spss، وتوصلت الدراسة بأن هناك أثر لتصميم الموقع الإلكتروني على كل مكونات المربع الذهبي للتسويق، حيث أن هذا الأثر ظهر وبشكل واضح من خلال التحليل الاحصائي لجميع متغيرات الدراسة. Abstract : This study aims to find out the impact of website design on the golden square of marketing, where we studied a sample of Mobilis customers in Skikda, and we have designed a questionnaire as a tool for data collection, 384 questionnaires were distributed, valid questionnaires were 355, the questionnaires were analyzed and interpreted by using the spss program, the study has concluded that there is an impact of website design on all components of the Golden Square of marketing, as this effect was clearly demonstrated through statistical analysis of all the study variables.
تصميم الموقع الالكتروني، الصورة الذهنية وتمركزها، الرضا، الولاء، المربع الذهبي للتسويق. ; website design, mental image and positioning, satisfaction, loyalty, Golden Square of marketing
بوسالم أحلام
.
عابد يوسف
.
ص 117-132.
Yahia Zeghoudi
.
pages 74-88.
فاطيمة الزهراء ابن سيرود
.
فيصل توامي
.
ص 40-54.