مجلة الابداع الرياضي
Volume 10, Numéro 4, Pages 210-228
2019-12-17

دور تدريب الموارد البشرية في جودة التسويق داخل المنشأة الرياضية

الكاتب : بن عروس محمد . حداب سليم .

الملخص

ان معظم التطورات الحاصلة في مجال ادارة الموارد البشرية الحديثة خصوصا في مجال جودة الخدمات التسويقية داخل المنشآت الرياضية التي رافقتها جملة من التحولات فرضت على كل منشأة رياضية أن تبحث على أفضل السبل لتطوير نظامها الاداري برفع من الاداء لدى مواردها البشرية من خلال وظيفة التدريب التي تعتبر من الاستراتيجيات البعدية للموارد البشرية ومالها من أهمية داخل الهيكل التنظيمي، فالحاصل في موضوع التسويق لبعض المنشآت الرياضية يعكسه مدى التقدم في استخدام الادارة الرياضية الحديثة للأساليب المعاصرة في كافة انشطتها من خلال تدريب وتكوين لكل موظفيها. :Abstract Most of the developments in the field of modern human resources management, especially in the field of quality of marketing services within sports facilities accompanied by a number of transformations have forced each sports facility to search on the best ways to develop its management system to increase the performance of its human resources through the training function, which is considered Dimensional strategies of human resources and money of importance within the organizational structure, the outcome in the subject of marketing for some sports facilities is reflected by the progress in the use of modern sports management of contemporary methods in all its activities through training and training for all employees ..

الكلمات المفتاحية

التدريب ; التسويق ; المنشأة الرياضية