Sciences et Pratiques des Activités Physiques Sportives et Artistiques
Volume 8, Numéro 2, Pages 1-11
2019-12-14

كيفية اعداد معلم التربية البدنية والرياضية المستقبلي

الكاتب : بن زيادة محمد الهادي .

الملخص

إن برامج إعداد المعلم مهما كانت على درجة عالية من الجودة لا يمكن لها ونحن في القرن الواحد والعشرون أن تمد معلم التربية الرياضية بحلول للمشكلات العديدة التي تقف أمامه وتعترض عمله اليومي التعليمي، فالتطورات السريعة في المهارات الرياضية وأساليب تدريسها تحتاج إلى برامج تدريب مستمرة للمعلم، وتحتاج أيضا لمقومات النمو الذاتي الأمر الذي يلقى على المسؤولون بإعداد برامج إعداد معلم التربية الرياضية مسؤولية تأهيل لهذا النمو أثناء تعليمه. من هنا تبرز الحاجة الماسة إلى التدريب والتي تقتضيها طبيعة تطور مفاهيم التربية الرياضية وتنوع أساليب تعلمها وظهور تقنيات تعلمية، وذلك يتسنى على المسؤولون على إعداد برامج معلمي التربية الرياضية بالكليات متابعة التطورات المختلفة وتزويد الطلاب المعلمين، وبذلك المعنى يصبح رفع مستواهم وبالتالي إنتاجية التعليم لديهم، وبهذا المعنى يصبح لنا قالب مكتمل يتضمن الإعداد والتدريب في عملية واحدة متكاملة هي عملية التكوين طباعها الاستمرار وهدفها يتمثل في إيجاد معلم تربية رياضية يستطيع أن يمارس المهنة بنجاح بما يتمشى مع كل ما هو جديد في مجال تخصصه. The teacher of sports education is responsible for qualifying this growth during his education Abstract : The teacher development programs, no matter how high quality they can not, and in the twenty-first century to provide the teacher of physical education solutions to the many problems that stand in front of him and interfere with his daily educational work, rapid developments in sports skills and teaching methods need continuous training programs for the teacher, and need Also for self-growth components, so that officials have to prepare preparation programs Hence the need for training, which is necessitated by the nature of the development of the concepts of physical education and the diversity of methods of learning and the emergence of learning techniques, so that officials can prepare the programs of teachers of physical education colleges follow up the various developments and provide students teachers, and in this sense becomes their level and thus the productivity of their education, We have a complete template that includes preparation and training in one integrated process. The process of formation is continuous and its goal is to find a teacher of mathematical education who can practice the profession successfully in line with everything that is new in his field of specialization.

الكلمات المفتاحية

الاعداد- ; المعلم ; التربية البدنية ; الرياضية