مجلة العلوم و التكنولوجية للنشاطات البدنية و الرياضية
Volume 16, Numéro 2, Pages 43-58
2019-12-01

Mental Training And High Performance Sport

Authors : Saidia Houari . Nahal Hamid . Beneddine Kamel .

Abstract

Abstract: Several motivational registers can be involved in sport (Durand, 1987, Thill, 1989). If the commitment of an athlete can respond to a direct search for the hedonic sensation provided by his activity or even to a need for affiliation, his accession and his maintenance at the highest level of the competition are more motivated. Accomplishment. For his early theoreticians (Atkinson, 1957, McClelland, Atkinson, Clark, and Lowell, 1953, Murray, 1938), the motivation for achievement is characterized by the behaviors that people exhibit when they task, to seek standards of requirement or performance, to set high goals. This definition seems to perfectly match the characteristics of elite sport practice. In the same logic, high-level sport can be likened to a context of achievement such as that described by Heckhausen (1974). For this author, several conditions must indeed be met in order to evoke a context of accomplishment. الملخص: تعد فكرة التدريب العقلي من الأفكار القديمة التي بدأت أواخر القرن التاسع عشر وتم عدها من الموضوعات الحديثة في أيامنا هذه لزيادة الاهتمام بالألعاب الرياضية المختلفة ولزيادة شدة المنافسة (Weinberg.et .al.1991) مما أدى للتوجه نحو مختلف أنواع الطرائق التعليمية والتدريبية ,ومحاولة تعديلها لتطوير المستوى والحصول على النتائج المرجوة والتدريب العقلي عامل هام في إكساب وتطوير المهارات الحركية، أو في مراحل التعلم الحركي المختلفة حيث أنه عند التصور العقلي لمهارة يحدث استثارة للعضلات المشاركة في هذه المهارة تؤدى إلي استثارة عصبية ضعيفة تكون كافية بحدوث التغذية الرجعية الحسية التي يمكن استخدامها عند محاولة الأداء في المرات التالية.

Keywords

Mental training ; Performance ; High level ; Accomplishment