Revue Organisation et Travail
Volume 8, Numéro 1, Pages 82-101
2019-10-10

The Impact Of Consumer Awareness Of Social Responsibility On His Purchasing Decision

Authors : هدوقة حسيبة .

Abstract

This study aims at identifying the extent to which the Algerian consumer understands the dimensions of social responsibility and its impact on purchasing trends. The results showed that the Algerian consumer is aware of CSR, with a greater tendency to take legal and ethical aspects and to a lesser extent economic and human aspects. Keywords: Dimensions of social responsibility ; purchasing decision; consumer awareness. JEL Classification: : M31 ; M59. ملخص : تهدف هذه الدراسة إلى التعرف على مدى إدراك المستهلك الجزائري لأبعاد المسؤولية الاجتماعية وأثر ذلك على إتجاهاته الشرائية، وقد أظهرت النتائج توفر الإدراك لدى المستهلك الجزائري بالمسؤولية الاجتماعية للشركات، مع ميل أكبر للاهتمام بالجوانب القانونية و الأخلاقية منها، وبدرجة أقل بالجوانب الاقتصادية و الانسانية. الكلمات المفتاحية : أبعاد المسؤولية الاجتماعية، القرار الشرائي، ادراك المستهلك.

Keywords

Dimensions of social responsibility ; purchasing decision; consumer awareness