الزهير للدراسات والبحوث الاتصالية والإعلامية

Ezzahir for Medias and Communications Studies

Description

Ezzahir journal of communication and Media studies is an international, peer-reviewed, Bi-annual and free of charge, open-access journal published by Uses and Reception of Media and Cultural Products In Algeria Laboratory of Research -  Faculty of Media and Communication Sciences, Algiers3 University. The journal focuses on the following topics: Media, Communication and Social Sciences. It provides an academic platform for professionals and researchers to contribute innovative work in the field. The journal carries original and full-length articles that reflect the latest research and developments in practical aspects of Media and Communication, society and human behaviors. The journal is published in both print and online versions in three languages: english, french and arabic. The online version is free access and download. All papers around the world are very welcome in our International Journal. Manuscripts can be sent at any time for the tow issues (January  and July)..


3

Volumes

6

Numéros

62

Articles



Les 10 articles les plus téléchargés

1 738 نظرية التلقي من مجال الأبحاث الأدبية إلى دراسات الميديا: التطور والإشكالات 1 294 الهرمنيوطيقا وفن تأويل النصوص 906 ماذا بقي من نظريّة التلقّي الإعلاميّ لدراسة الميديا الرقميّة؟ 769 التلقي في ظل التكنولوجيات الحديثة للاتصال: دراسة في الأبعاد المفاهيمية والنظرية. 710 شبكات التواصل الاجتماعي: موضوع انتقالي؟ كيف يمكن تناول علاقة المستخدم الجزائري بالفضاء التواصلي الافتراضي في سياق النسق الاجتماعي التقليدي – محاولة تحليل – 661 الرموز التعبيرية كبديل للاتصال اللفظي وغير اللفظي عبر مواقع التواصل الاجتماعي - دراسة تطبيقية على عينة من مستخدمي تطبيق فايسبوك - ماسنجر- 653 آليات التلقي في ضوء الممارسات الاتصالية الجديدة: من التلقي إلى الاستخدام 612 الوظيفة اللغوية للرموز التعبيرية في الاتصال القائم عبر وسائل التواصل الاجتماعي (تطبيق مسنجر أنموذجا) The linguistic function of emojis in the Messenger social media 601 الخدمة العمومية في القسم الرياضي للتلفزيون الجزائري في ظل جائحة كورونا - دراسة كيفية إثنوغرافية- 589 التجربة البريطانية في إعلام الخدمة العمومية: هيئة الإذاعة البريطانية (BBC) أنموذجا